I bakgrunden Strandpaviljongen som revs 1917. Fotograf Gustaf Henrik.
I bakgrunden Strandpaviljongen som revs 1917. Fotograf Gustaf Henrik.
Den färdigställda banken  sträckan Munkekullen - Särö Västerskog år 1904. Personer från vänster :Grosshandl. Aug. Carlsson, en av inititivtagarna till GSJ, danske ingenjören Schultz från byggnadsfirman ,som utförde byggnationen och stinsen Heine, Släps station.
Den färdigställda banken sträckan Munkekullen - Särö Västerskog år 1904. Personer från vänster :Grosshandl. Aug. Carlsson, en av inititivtagarna till GSJ, danske ingenjören Schultz från byggnadsfirman ,som utförde byggnationen och stinsen Heine, Släps station.
Särö strandpaviljongen 1904-1917.
Särö strandpaviljongen 1904-1917.
Säröbanans rälsbussar 1955-1965. Från AB Svenska Järnvägsverkstäderna (ASJ), Linköping, inköptes 1954 fem rälsbussar och tre släpvagnar av motsvarande typ. Inköpspriset var 280.000 kr per styck för motorvagnarna och för släpvagnarna  190.000 kr. Motorvagnarna var utrustade med 8-cyl Scania dieselmotorer med effekten 200 hk. De rymde 90 passagerare varav 53 sittande. (Ur Boken om Säröbanan).
Säröbanans rälsbussar 1955-1965. Från AB Svenska Järnvägsverkstäderna (ASJ), Linköping, inköptes 1954 fem rälsbussar och tre släpvagnar av motsvarande typ. Inköpspriset var 280.000 kr per styck för motorvagnarna och för släpvagnarna 190.000 kr. Motorvagnarna var utrustade med 8-cyl Scania dieselmotorer med effekten 200 hk. De rymde 90 passagerare varav 53 sittande. (Ur Boken om Säröbanan).
Häradsekonomisk karta 1920 Särö Västerskog
Häradsekonomisk karta 1920 Särö Västerskog